Jumat, 10 April 2015

Malam Minggu Bagi Jomblo SELOW




Hari sabtu ye beb, malam minggu. Ape jak can kite ntik malam ni? Ngapel, nongkrong, nonton, mancing, hah ... ? Pengajian? Pasti kaw buda’ remaja masjid ye....
Bagi yang jomblo, ape lah kire-kire yang di buatnye ye?

Ini lah kite nak mbantu sedikit saran jak, bagi mereke-mereke yang benaseb malang ni. Di ambek petuehnye bagos gak, di ikot sarannye teserah gak. Intinye bagaimane mahluk jomblo ni bise senang ati tak kesepian....haaahaha.

Pertame, kaw cari lah kawan sesame jomblo tapi yang suke mbutak. Pasti ramai malam minggu kaw di buatnye.

Ke duak, kaw pegi ngopi ke warkop yang paling top sekote kaw. Lalu kaw kacaw-kacaw ek pelayannye. Kalo di Pontianak cube jak ke sinek , dengar-dengar katenye pelayan-pelayan di situ paling top sewarkop Pontianak

Ke tige, nonton bola? Dah basik dah, sekarang yang lagi nge-trend tu nonton orang ngasah batu !

Ke empat, siapkan sabon! Ye mandik lah, buat ape gik. Biar kate kaw jomblo, tapi penampilan harus tetap wangi beb, sape tau ade lalat jatok dari langet ciom wangi kaw. Emang nurot kitak buat ape sabon ?

Ke limak, bagi kitak para jomblo yang tebiase pegi kemane-mane bawak laptop. Cube sekali-kali tinggalkan laptop kitak. Lalu bersemangatlah buat nyarik pengalaman baru, pegi ke warnet!

Ke enam, yang punye pasangan tapi tepisah jarak same pasangannye kerne tugas kerje,kuliah atau yang agik merajuk. Bole lah temasok gak dalam kategori kaum jomblo, sah risau. Siapkan cadangan* ... (kitak ngerti kan maksod aku). Palak die, maksod aku tu charger, power bank, pulsa, kuota. Bukan sabon !

Ke tujoh, bagi yang muslem mungkin yang ini agak tekesan radikal tapi patot lah di anjorkan kerne jelas bepahale. Itong-itong sebagai investasi di akherat nantik. Siapkan pulpen, nota me tongis, teros kitak pegi ke masjid raye haa beselfie-selfie lah kitak di masjid termegah di seantero Kalbar ni. (*cemane...radikal tak?)

Ke lapan, yang dari ke satu sampai ke tujoh di atas tu dah kitak cube keh........ ? 

Cube lah lok yang ade tu, kate orang ngasik elmu tu sah banyak-banyak lok...itu jak dolok di amalkan. Malam minggu depan kite cube yang laen agek. Ye buda’... kamek nak ke warong lok, beli sabon ! di suroh emak kamek buda’ eh di suroh emak....nyuci pinggan tak ade sabon, ape jak piker kitak tu.


Tidak ada komentar:

Kebut Kebutuhan Ramadhan 2023

  Kebut Kebutuhan Ramadhan 2023 bersama Tokopedia. Ada cashback hingga 90% berlaku dari tanggal 9 hingga 12 Maret 2023. Buruan dikebut, ten...